Donderdag 14 mei 2026 Tokyo (vervolg)

14 mei 2026 - Akihabara, Japan

Aangekomen in Akihabara Electric Town spreken we via WhatsApp met een ander koppel af om elkaar bij het station te ontmoeten en samen te zoeken naar een gezellig restaurantje.

Akihabara 1

Dat blijkt echter moeilijker dan gedacht. De eerste poging strandde, omdat er uitsluitend op reservering kon worden gegeten en bovendien was het hartstikke vol. Dan maar poging 2. Er was plaats voor 4 personen, maar de serveerster attendeerde ons erop dat het een “smoking area” was. Nou ja, we hadden honger, dus we waagden het erop, totdat we bij ons aangewezen tafeltje kwamen en er 8 paffende Japanners dikke rooksignalen aan het maken waren met hun sigaretten. Dat was teveel van het goede, dus weer naar buiten. Poging 3 dan maar. Van buiten leek het een sjofel eethuisje, maar eenmaal binnengekomen en rondkijkend leek het op het beste wat ons kon overkomen.

Akihabara 2

Fantastisch gegeten en lekker gedronken voor ’n spotprijsje. Alles samen zo’n €45 voor 4 personen, terwijl je in Nederland makkelijk hetzelfde bedrag per persoon kwijt bent. We hebben heerlijk genoten en de avond was supergeslaagd.

Akihabara 3

7 Reacties

  1. Marion:
    17 mei 2026
    Fantastisch surprise diner voor een prikkie 👍 😍
  2. Marion:
    17 mei 2026
    Een surprise diner voor een prikkie,dan smaakt het nog beter 👍😀😘
  3. Shireen:
    17 mei 2026
    Wow dat is nog eens boffen. Ik kan niet ontcijferen wat op het bonnetje staat, maar het zal vast heerlijk gemaakt hebben.
  4. JAC en José. Pijl -Roex:
    17 mei 2026
    Dan moeten we maar daar heen verhuizen als het daar goedkoper is 😂😂
  5. Edith:
    18 mei 2026
    Prachtig 😀
  6. Ilse Simons:
    18 mei 2026
    Dan moeten we daar maar eens met Oud SP gaan eten Rob
  7. Esther:
    19 mei 2026
    Wat leuk! Zo kom je op de meest bijzondere eetplekjes terecht

Jouw reactie